Pressmeddelande: Matchen mot IK Frej flyttas till Ullevi Stadium

Måndagens hemmamatch mot IK Frej Täby 15 april flyttas även den till Ullevi Stadium. Detta efter ett beslut av Tävlingskommittén nu under fredagseftermiddagen. Gräsmattan på Gamla Ullevi bedöms ännu ej vara i speldugligt skick.

Med anledning av gräsmattans beskaffenhet och att de första omgångarna i årets seriespel inte gått att genomföra på Gamla Ullevi genomförde i eftermiddag Svenska Fotbollsförbundet en planinspektion på arenan.

Inspektören kontrollerade planens beskaffenhet och gjorde en bedömning av spelbarheten och även av framtida skador som kan uppkomma på planen. Särskild hänsyn togs till skaderisk för spelarna.

Inspektörens samlade bedömning var att Gamla Ullevis gräsmatta ej är i spelbart skick. Hans bedömning och protokoll skickades därefter till Tävlingskommittén hos Svenska Fotbollsförbundet som på ett extrainkallat möte under sen fredagseftermiddag tog beslutet om att matchen ÖIS Fotboll – IK Frej Täby, måndag 15 april måste flyttas till hemmalagets reservarena.

På grund av ovanstående har ÖIS Fotboll blivit tvingade att flytta matchen till Ullevi Stadium. Det kommer att vara samma upplägg med biljetter och dylikt som i premiärmatchen.

Detta är för oss alla inom ÖIS-familjen högst olyckligt och ledsamt då vi så sent som i måndags fick positiva besked från arenaägare och deras gräskonsult om att spel på Gamla Ullevi mot IK Frej Täby var fullt möjligt. Därefter har vi arbetat och planerat för att få ha en riktig hemmapremiär på måndag. Nu blir tyvärr inte så fallet.

Flytten till trots hoppas vi på att så många ÖIS:are som möjligt dyker upp på måndagens match och stöttar Sällskapet mot IK Frej Täby. Att vi tillsammans gör det bästa av den här situationen.

ÖIS Fotboll