Pressmeddelande: ÖIS Fotboll och William Atashkadeh går skilda vägar

15 maj 2018

ÖIS Fotboll väljer att använda optionen att säga upp William Atashkadehs avtal per den 31 maj.

Efter säsongen 2017 beslöt sig ÖIS och William Atashkadeh att förlänga avtalet parterna sinsemellan i förhoppning att William skulle kunna återgå till fotbollsplanen under våren efter dennes rehabilitering var avklarad.

Efter noga övervägande gör ÖIS Fotboll den bedömningen att William inte kommer kunna tillföra det som föreningen förväntar sig utifrån ett sportsligt perspektiv under denna säsong. Beslut har därför tagits att använda den option som fanns att säga upp avtalet per den sista maj senast den 15:e samma månad.

ÖIS chefsscout Kent Carlzon har skött det mesta av kontakten med William.

– Vi har haft ständig kontakt sedan skadan. Jag har följt William under hans rehabtid och beklagar att den tar längre tid än vad vi hade hoppats på. Jag är tacksam över att William förstår vår situation. Att vi med vår ekonomi måste prioritera spelare som är aktuella för spel för oss till sommaren och hösten. Jag och hela ÖIS Fotboll önskar honom ett jättestort lycka till, säger Kent Carlzon.

William Atashkadeh
– Jag vill tacka ÖIS för alla år jag har haft i klubben. Alla supportrar som har stöttat trots att det har varit mycket upp- och nedgångar, stödet har alltid betytt mycket. Jag vill även tacka ÖIS för att de fanns där för mig och hjälpte mig med rehaben. Jag önska grabbarna och hela föreningen stort lycka till i framtiden.

Totalt blev det 71 seriematcher och 34 mål i ÖIS för William Atashkadeh under hans tre säsonger i klubben. 49 matcher och 14 mål kom i Superettan.

ÖIS Fotboll vill tacka William för hans tid och prestationer i ÖIS under de sista åren och önskar honom stort lycka till i fortsättningen.